حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

101 نکته برای مراقبت از داده‌ها - بخش ششم

تاریخ: 25 آذر 1400   امیر

چگونه رمز‌عبور، اطلاعات مالی و شخصی خود را در سال 2022 ایمن نگه دارید! - بخش ششم

ما 101 نکته حفاظت از داده‌ها را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کند از رمزهای‌عبور، اطلاعات مالی و هویت خود به صورت آنلاین محافظت کنید. این سری نوشته در دوازده قسمت تقدیم شما می‌شود، امیدواریم که به تجربه امن آنلاین شما کمکی کرده باشیم!

ایمن نگه داشتن گذرواژه، اطلاعات مالی و سایر اطلاعات‌شخصی خود و محافظت در برابر مزاحمان خارجی برای مدت طولانی یکی از اولویت‌های کسب‌و‌کارها بوده است، اما برای مصرف‌کنندگان و افراد به طور فزاینده‌ای ضروری است که به توصیه‌های حفاظت از داده‌ها توجه کنند و از روش‌های صحیح برای حفظ امنیت اطلاعات‌شخصی حساس خود استفاده کنند. اطلاعات فراوانی برای مصرف‌کنندگان، خانواده‌ها و افراد در مورد محافظت از گذرواژه‌ها، محافظت کافی از رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، و دستگاه‌های تلفن‌همراه در برابر هکرها، بدافزارها و سایر تهدیدها و بهترین شیوه‌ها برای استفاده ایمن از اینترنت وجود دارد. اما اطلاعات زیادی وجود دارد که به راحتی می‌توانید گیج شوید، به خصوص اگر اهل فن آوری نباشید. ما فهرستی از 101 بهترین روش و نکته ساده و سرراست برای خصوصی نگه داشتن اطلاعات‌شخصی خانواده و محافظت از دستگاه‌های شما در برابر تهدیدها گردآوری کرده‌ایم.

محافظت از هویت شما
رمزهای‌عبور خود را در گروه بندی های منطقی سازماندهی کنید

با استفاده از یک سیستم متفاوت برای ایجاد رمز‌عبور برای انواع مختلف وب‌سایت‌ها، مانند وب‌سایت‌های شبکه‌های‌اجتماعی، مؤسسات مالی و سایر سایت‌های عضویت، اطمینان حاصل می‌کنید که اگر یک هکر یکی از الگوریتم‌های شما را بشکند، بلافاصله نمی‌تواند همه را کرک کند. رمز‌عبور حساب‌های شما "ابتدا، گذرواژه‌های خود را بر اساس عملکرد گروه‌بندی کنید - رسانه‌های اجتماعی، اطلاعات مالی، کار - و از روشی متفاوت برای ایجاد رمز‌عبور در هر گروه استفاده کنید. به این ترتیب، اگر یک هکر رمز‌عبور فیس‌بوک شما را کشف کند، فقط با کلیک از شما دور نخواهد شد.

 

از ارسال فکس اطلاعات حساس خودداری کنید مگر اینکه کاملا ضروری باشد

اطلاعات‌شخصی نباید از طریق فکس ارسال شود مگر اینکه انتقال سریع اطلاعات ضروری باشد. فکس می‌تواند راهی مناسب برای ارسال سریع اطلاعات باشد، اما نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که گیرنده مورد نظر شخصی است که سند را از طرف دیگر دریافت می‌کند، یا اینکه اطلاعات برای شخص دیگری در فرآیند انتقال آن قابل مشاهده نیست. به بخش یا فرد دیگری BCMJ.org می‌گوید: "اطلاعات‌شخصی نباید از طریق فکس ارسال شوند، مگر اینکه انتقال سریع اطلاعات ضروری باشد. مهم است که اقدامات احتیاطی کافی برای اطمینان از دریافت آن‌ها توسط گیرنده مورد نظر انجام شود."

 

اسناد و اظهارات قدیمی را از بین ببرید

اکثر مصرف‌کنندگان نامه‌های فراوانی دریافت می‌کنند که عمدتاً نامه‌های ناخواسته در نظر گرفته می‌شود. صورت‌حساب‌های کارت اعتباری، صورت‌حساب‌های حساب‌بانکی، اعلان‌های مربوط به سایر حساب‌ها، پیشنهادات کارت اعتباری، و موارد دیگر، صندوق پستی مصرف‌کنندگان در سراسر ایالات‌متحده را آزار می‌دهد، در حالی که دسترسی آنلاین به حساب‌ها، صورت‌حساب‌های چاپی را عملاً غیرضروری کرده است، بسیاری از مصرف‌کنندگان به سادگی این اقلام را هنگامی که می‌خواهند به بیرون پرتاب کنند. اخذ شده. اما انجام این کار بدون خرد کردن آن‌ها می‌تواند اطلاعات‌شخصی شما را در دست سارقان قرار دهد. به گفته کمیسیون تجارت فدرال، سرقت هویت شکایت شماره یک کشور است. یکی از متداول‌ترین روش‌هایی که سارقان برای سرقت اطلاعات‌شخصی استفاده می‌کنند، غواصی در زباله‌دان است که مستلزم جستجو در سطل زباله برای یافتن صورت‌حساب‌های قدیمی یا سایر اسناد حاوی اطلاعات‌شخصی است. کیتی دلونگ در مقاله‌ای برای Fox 6 Now توضیح می‌دهد. Fellowes.com فهرستی آموزنده از اسنادی را که باید خرد شوند و همچنین بهترین روش‌ها برای خرد کردن اسناد برای اطمینان از حفاظت کافی از داده‌ها ارائه می‌دهد.

 

از شر داده‌های قدیمی که دیگر به آن نیاز ندارید خلاص شوید

تمیز نگه داشتن رایانه و دستگاه‌های تلفن‌همراه خود یک روش خوب برای اطمینان از قابلیت استفاده است، اما حذف‌داده‌های قدیمی که دیگر به آن نیاز ندارید نیز عاقلانه است. چرا به مجرمان بالقوه اطلاعاتی بیش از حد لازم داده شود؟ مؤسسه فناوری ماساچوست توصیه می‌کند: «فقط داده‌هایی را که برای کسب‌وکار معمولی نیاز دارید نگه دارید، داده‌های قدیمی‌تر را بایگانی یا نابود کنید، و آن‌ها را از همه رایانه‌ها و سایر دستگاه‌ها (تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ، درایوهای فلش، هارد دیسک‌های خارجی) حذف کنید.

 

وسایل الکترونیکی را به درستی دور بریزید

خرد کردن اسناد و بازیافت وسایل الکترونیکی دو تا از موثرترین راه‌ها برای از بین بردن سوابق، داده‌ها، اسناد و اطلاعات حساس هستند. این درست است که هیچ چیز واقعاً برای همیشه از یک دستگاه محاسباتی پاک نمی‌شود. هکرها و مجرمان فناورانه (و البته FBI) اغلب می‌توانند اطلاعات را از هارد دیسک‌ها بازیابی کنند اگر به درستی از بین نرفتند. "خرد کردن اسناد و بازیافت وسایل الکترونیکی دو تا از موثرترین راه‌ها برای از بین بردن سوابق، داده‌ها، اسناد و اطلاعات حساس هستند.

 

حفاظت از اعتبار شما
هنگام استفاده از کارت‌های نقدی امضا کنید، پین خود را وارد نکنید.

در صورت امکان، از صندوقداران بخواهید که کارت نقدی شما را به عنوان تراکنش کارت اعتباری پردازش کنند. همه فروشگاه‌های خرده‌فروشی این اجازه را نمی‌دهند (که منجر به پرداخت هزینه پردازش کمی توسط خرده‌فروش می‌شود)، اما اکثر آن‌ها این کار را می‌کنند. معمولاً فقط وارد کردن پین ساده‌تر است، اما دزدی همه اطلاعات مورد نیاز برای خریدهای غیرمجاز با استفاده از کارت شما را برای سارقان آسان‌تر می‌کند. یانگ می‌گوید: «عدم وارد کردن پین خود در صفحه کلید به کاهش احتمال سرقت آن شماره توسط هکرها نیز کمک می‌کند. او می‌گوید کلاهبرداران می‌توانند با پین شما آسیب بیشتری وارد کنند، احتمالاً کپی کارت را چاپ کنند و پول را از دستگاه خودپرداز خارج کنند. جوزف پسانی در مقاله‌ای در آسوشیتدپرس توضیح می‌دهد که در خلال نقض Target در سال گذشته، خرده فروش تخفیف گفت هکرها به پین‌های مشتریان دسترسی پیدا کرده‌اند. با این حال، Home Depot گفت هیچ نشانه ای وجود ندارد که پین‌ها در نقض فروشگاه‌هایش به خطر بیفتند."

 

برای هشدارهای ایمیلی تراکنش‌ها ثبت‌نام کنید

اگر بانک یا شرکت کارت اعتباری شما این خدمات را ارائه می‌دهد، ثبت‌نام کنید تا زمانی که کارت شما برای تراکنش استفاده شده است، یک هشدار ایمیل دریافت کنید. این کار تشخیص دقیق هزینه‌هایی را که انجام نداده‌اید آسان می‌کند و به شما امکان می‌دهد برای لغو کارت‌ها سریع اقدام کنید. CT Watchdog می‌گوید: "برای هشدارهای ایمیلی هنگامی که چیزی از حساب شما شارژ می‌شود، ثبت‌نام کنید. همه بانک‌ها این را ارائه نمی‌دهند، اما این هشدارها به شما اطلاع می‌دهند که تراکنش جدیدی با استفاده از کارت شما انجام شده است.

 

اظهارات خود را به طور منظم مرور کنید

اگر به حساب‌های‌بانکی و کارت اعتباری خود دسترسی آنلاین دارید، ایده خوبی است که آن‌ها را به طور منظم، شاید به صورت هفتگی، برای تراکنش‌هایی که مال شما نیستند بررسی کنید. "صورت‌حساب‌های‌بانکی و کارت اعتباری خود را مرتباً بررسی کنید تا تراکنش‌های مشکوک را جستجو کنید. اگر به حساب‌های‌بانکی و کارت اعتباری خود دسترسی آنلاین دارید، ایده خوبی است که آن‌ها را به طور منظم، شاید هفتگی، برای تراکنش‌هایی که متعلق به شما نیستند، بررسی کنید. تماس بگیرید. بانک یا صادرکننده کارت اعتباری شما فوراً مشکل را گزارش کند. به ویژه کاربران کارت بدهی باید فوراً یک کارت گم شده یا یک تراکنش غیرمجاز را گزارش کنند. برخلاف حمایت‌های فدرال برای کارت‌های اعتباری که زیان ناشی از هزینه‌های جعلی را 50 دلار محدود می‌کند، محدودیت مسئولیت شما برای بدهکاری FDIC.gov توصیه می‌کند که اگر ظرف دو روز کاری پس از کشف مفقود شدن یا سرقت، به بانک خود اطلاع ندهید، کارت می‌تواند تا 500 دلار یا بیشتر باشد.

 

مراقب معاملات کوچک باشید

کلاهبرداران همیشه با کارت‌های دزدیده شده خریدهای عمده انجام نمی‌دهند. در واقع، برخی از شرکت‌های قانونی وجود داشته‌اند که از مشتریان خود با پرداخت مبالغ کوچک به کارت‌های اعتباری و نقدی که معتقد بودند مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار نمی‌گیرد، کلاهبرداری کرده‌اند. جک آبلین، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک خصوصی BMO در شیکاگو، در مورد تجربه خود با ChicagoBusiness.com صحبت می‌کند: "آقای آبلین می‌گوید کسانی که با اعتبار پرداخت می‌کنند باید مراقب ردیابی صورتحساب‌های خود باشند. او پس از سفارش آنلاین اخیر خود به یاد می آورد. گل‌هایی که هزینه تصادفی آن‌ها به مبلغ 1.99 دلار از منبعی ناشناس در حساب او ظاهر شد. او متوجه شد که شرکت گلی که او استفاده کرده بود از مردم برای این مبلغ ناچیز کلاهبرداری می‌کرد. او نشان می‌دهد که شرکت معتقد است اکثر مردم متوجه این مقدار نسبتاً کم نمی‌شوند. آقای آبلین می‌گوید: «لزوماً در بیانیه خود به دنبال تعطیلات هاوایی باشید».

اگر تا به اینجای نوشته از نکات ما لذت بردید، قسمت‌های دیگر را مطالعه کنید! همچنین خوشحال می‌شویم که نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

در فهرست زیر لیست بخش‌های مختلف این مقاله را مشاهده می‌کنید و در صورت علاقه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید: