حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

101 نکته برای مراقبت از داده‌ها - بخش سوم

تاریخ: 25 آذر 1400   امیر

چگونه رمز‌عبور، اطلاعات مالی و شخصی خود را در سال 2022 ایمن نگه دارید! - بخش سوم

ما 101 نکته حفاظت از داده‌ها را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کند از رمزهای‌عبور، اطلاعات مالی و هویت خود به صورت آنلاین محافظت کنید. این سری نوشته در دوازده قسمت تقدیم شما می‌شود، امیدواریم که به تجربه امن آنلاین شما کمکی کرده باشیم!

ایمن نگه داشتن گذرواژه، اطلاعات مالی و سایر اطلاعات‌شخصی خود و محافظت در برابر مزاحمان خارجی برای مدت طولانی یکی از اولویت‌های کسب‌و‌کارها بوده است، اما برای مصرف‌کنندگان و افراد به طور فزاینده‌ای ضروری است که به توصیه‌های حفاظت از داده‌ها توجه کنند و از روش‌های صحیح برای حفظ امنیت اطلاعات‌شخصی حساس خود استفاده کنند. اطلاعات فراوانی برای مصرف‌کنندگان، خانواده‌ها و افراد در مورد محافظت از گذرواژه‌ها، محافظت کافی از رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، و دستگاه‌های تلفن‌همراه در برابر هکرها، بدافزارها و سایر تهدیدها و بهترین شیوه‌ها برای استفاده ایمن از اینترنت وجود دارد. اما اطلاعات زیادی وجود دارد که به راحتی می‌توانید گیج شوید، به خصوص اگر اهل فن آوری نباشید. ما فهرستی از 101 بهترین روش و نکته ساده و سرراست برای خصوصی نگه داشتن اطلاعات‌شخصی خانواده و محافظت از دستگاه‌های شما در برابر تهدیدها گردآوری کرده‌ایم.

 

نکات حفاظت از داده برای دستگاه‌های تلفن‌همراه
قابلیت کنترل از راه‌دور دستگاه را فعال کنید

"اگر ابزار شما گم یا دزدیده شود، برنامه‌های ردیابی می‌توانند دقیقاً به شما اطلاع دهند که تلفن شما کجاست. این برنامه‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند اطلاعات حساس را از راه‌دور پاک کنید. اگر تلفن شما در نهایت در دستان اشتباه قرار گرفت، حداقل می‌توانید مطمئن شوید که آن‌ها این کار را انجام نمی‌دهند.

 

از تنظیمات حریم‌خصوصی بلافاصله پس از راه‌اندازی استفاده کنید

به محض دانلود و نصب iOS 8، آخرین نسخه سیستم‌عامل موبایل اپل برای آیفون و آیپد، باید به این مراحل حفظ حریم‌خصوصی توجه داشته باشید تا دستگاه خود را قفل کنید. هنگام پیکربندی یک دستگاه یا سیستم‌عامل جدید، پیکربندی تنظیمات حریم خصوصی باید اولین کار باشد. این تضمین می‌کند که هنگام راه‌اندازی برنامه‌ها و سرویس‌های استاندارد خود، اطلاعات حساس را سهوا به اشتراک نمی‌گذارید. "دقیقه ای که iOS 8، آخرین نسخه سیستم‌عامل موبایل اپل برای آیفون و آیپد را دانلود و نصب می‌کنید، باید به این مراحل حفظ حریم‌خصوصی توجه داشته باشید تا دستگاه خود را قفل کنید. iOS 8 دارای تعدادی ویژگی جدید است که به شما گره خورده است. موقعیت مکانی. همچنین دارای تنظیمات حریم‌خصوصی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد مدت زمان ذخیره داده‌ها را محدود کنند، مانند ویژگی‌های انقضای پیام و تنظیمات مرور خصوصی جدید...قبل از انجام کاری مانند سفارشی کردن تلفن، بارگیری برنامه‌های جدید، یا همگام‌سازی داده‌های خود برای اولین بار، این هفت تنظیمات اول باید بررسی شوند، و در صورت لزوم، تغییر کنند.

 

از MyPermissions.com برای کنترل مجوزهای برنامه در یک لحظه استفاده کنید

اگرچه همه چیز را شامل نمی‌شود، MyPermissions.com ابزار مفیدی است که به شما امکان می‌دهد تنظیمات مجوز خود را در بسیاری از برنامه‌ها بررسی کنید، یادآوری‌هایی برای پاک‌کردن مجوزهای خود با برنامه‌های سازگار با موبایل دریافت کنید، و زمانی که برنامه‌ها به اطلاعات‌شخصی شما دسترسی پیدا می‌کنند هشدار دریافت کنید. که می‌توانید با یک کلیک آن را حذف کنید.

 

گوشی هوشمند و تبلت خود را قفل کنید

این روزها تقریباً همه یک تلفن هوشمند، تبلت یا هر دو دارند. تنها چیزی که لازم است یک اتفاق ناگوار است که در آن دستگاه شما از جیب یا کیف شما در یک رستوران یا در وسایل حمل و نقل عمومی بیرون می زند و داده‌های شما ممکن است در دستان شخصی باشد که به طور مخرب از آن استفاده می‌کند. در صورت گم شدن یا دزدیده شدن دستگاه، می‌توانید اقداماتی را برای محافظت از داده‌های خود انجام دهید، اما از قفل کردن دستگاه خود شروع کنید. وقتی دستگاه شما قفل است، دزد قبل از دسترسی به برنامه‌ها یا اطلاعات‌شخصی شما باید رمز‌عبور شما را بشکند و یک لایه محافظتی اضافه کند. مونیکا اندرسون از Pew Research می‌گوید متأسفانه، بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند می‌گویند که از قفل صفحه یا سایر ویژگی‌های امنیتی برای دسترسی به تلفن خود استفاده نمی‌کنند، متأسفانه دستگاه‌های خود را قفل نمی‌کنند.

 

فراموش نکنید که از اطلاعات دستگاه تلفن‌همراه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

یکی دیگر از استراتژی‌های حفاظت از داده‌ها که اغلب برای دستگاه‌های تلفن‌همراه نادیده گرفته می‌شود، نیاز به پشتیبان‌گیری از داده‌هایتان از دستگاه تلفن‌همراهتان علاوه بر داده‌های رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ شما است. برخی گزینه‌های پشتیبان‌گیری خودکار ابری وجود دارد، اما این مقاله در یاهو Small Business Advisor یک استراتژی جالب را پیشنهاد می‌کند: استفاده از IFTTT (اگر این پس آن) برای تسهیل پشتیبان‌گیری خودکار از فایل‌های مهم، مانند عکس‌ها یا اسناد کاری.

 

آپلود خودکار را غیرفعال کنید

با رشد سرویس‌های ابری، آپلود داده‌های کاربر در سرورهای راه‌دور به طور پیش‌فرض برای دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند رایج می‌شود. برخی از دستگاه‌ها به‌طور خودکار از داده‌های شما در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند و برخی از برنامه‌های مورد استفاده در تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها اطلاعات را در سرورهای راه‌دور ذخیره می‌کنند. بله، داشتن یک نسخه پشتیبان از اطلاعات شما چیز خوبی است، اما نسخه پشتیبان باید فقط توسط شما یا شخصی که مجاز هستید در دسترس باشد. می‌توانید با غیرفعال‌کردن تنظیمات پشتیبان‌گیری خودکار در دستگاه خود و در برنامه‌های جداگانه، از اشتراک‌گذاری عکس‌های شخصی و سایر اطلاعات توسط دستگاه‌هایتان با ابر برای دیدن جهان جلوگیری کنید. کالین باراس در مقاله‌ای در بی‌بی‌سی توضیح می‌دهد: "با رشد سرویس‌های ابری، آپلود داده‌های کاربر در سرورهای راه دور به طور پیش‌فرض برای دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند رایج شده است. اگر اصلا نگران افتادن برخی از عکس‌های خود به دست افراد مخرب هستید. احتمالاً بد نیست تنظیمات تلفن خود را بررسی کنید تا ببینید از چه اطلاعاتی به طور خودکار در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه می‌شود و آپلود خودکار را غیرفعال کنید."

 

وقتی از بلوتوث استفاده نمی‌کنید آن را غیرفعال کنید

فناوری بلوتوث راحتی‌های باورنکردنی را به دنیای موبایل ارائه کرده است، اما درها را برای آسیب پذیری ها نیز باز می‌کند. بیشتر تهدیداتی که از اتصال بلوتوث سوء استفاده می‌کنند به اتصال فعال بلوتوث وابسته هستند و اگرچه معمولاً مخرب یا خطرناک نیستند، مطمئناً ناخوشایند هستند و می‌توانند جدی باشند. "حملات بلوتوث به بهره برداری از فرآیند درخواست مجوز/اعطا بستگی دارد که ستون فقرات اتصال بلوتوث است. صرف نظر از ویژگی‌های امنیتی دستگاه شما، تنها راه برای جلوگیری کامل از سوء استفاده مهاجمان از این فرآیند درخواست مجوز/اعطا این است که دستگاه خود را خاموش کنید. عملکرد بلوتوث در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید – قرار دادن آن در حالت نامرئی یا غیرقابل شناسایی، اما به طور کامل خاموش کردن آن (برنامه‌های بدی وجود دارند که می‌توانند دستگاه شما را دوباره روشن کنند، فقط یک دلیل دیگر که امنیت کلی برنامه حیاتی است) به آزمایشگاه کسپرسکی توصیه می‌کند.

 

برای دستگاه‌های تلفن‌همراه خود محافظت ضد ویروس یا ضد بدافزار دریافت کنید

نرم‌افزار محافظت از ضد بدافزار برای اکثر کاربران رایانه داده شده است، اما بسیاری از مصرف‌کنندگان هنوز اهمیت محافظت از دستگاه‌های تلفن‌همراه را در برابر تعداد فزاینده برنامه‌های بدافزاری که بر همه انواع دستگاه‌های تلفن‌همراه تأثیر می‌گذارد نادیده می‌گیرند. با این حال، همین چند سال پیش، گزینه‌های امنیتی برای دستگاه‌های تلفن‌همراه در بهترین حالت، محافظت متوسطی را در برابر تهدیدات ارائه می‌کردند. علاوه بر اسکن آنتی‌ویروس و بدافزار، برنامه‌های امنیتی اندروید یک اسکرین‌شات کامل McAfee LiveSafe 2014 برای مجموعه امنیتی Android McAfee را با ویژگی‌هایی مانند مکان دستگاه، پاک‌کردن از راه‌دور، پشتیبان‌گیری و مسدود کردن URL مشکوک ارائه می‌دهند. این ویژگی‌های اضافی معمولاً به یک حق بیمه نیاز دارند. طبق مقاله‌ای در PCWorld، اکثر برنامه‌ها حداقل سطح حفاظتی را به صورت رایگان از جمله اسکن بدافزار ارائه می‌دهند.

اگر تا به اینجای نوشته از نکات ما لذت بردید، قسمت‌های دیگر را مطالعه کنید! همچنین خوشحال می‌شویم که نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

در فهرست زیر لیست بخش‌های مختلف این مقاله را مشاهده می‌کنید و در صورت علاقه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید: