حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

101 نکته برای مراقبت از داده‌ها - بخش دهم

تاریخ: 25 آذر 1400   امیر

چگونه رمز‌عبور، اطلاعات مالی و شخصی خود را در سال 2022 ایمن نگه دارید! - بخش دهم

ما 101 نکته حفاظت از داده‌ها را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کند از رمزهای‌عبور، اطلاعات مالی و هویت خود به صورت آنلاین محافظت کنید. این سری نوشته در دوازده قسمت تقدیم شما می‌شود، امیدواریم که به تجربه امن آنلاین شما کمکی کرده باشیم!

ایمن نگه داشتن گذرواژه، اطلاعات مالی و سایر اطلاعات‌شخصی خود و محافظت در برابر مزاحمان خارجی برای مدت طولانی یکی از اولویت‌های کسب‌و‌کارها بوده است، اما برای مصرف‌کنندگان و افراد به طور فزاینده‌ای ضروری است که به توصیه‌های حفاظت از داده‌ها توجه کنند و از روش‌های صحیح برای حفظ امنیت اطلاعات‌شخصی حساس خود استفاده کنند. اطلاعات فراوانی برای مصرف‌کنندگان، خانواده‌ها و افراد در مورد محافظت از گذرواژه‌ها، محافظت کافی از رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، و دستگاه‌های تلفن‌همراه در برابر هکرها، بدافزارها و سایر تهدیدها و بهترین شیوه‌ها برای استفاده ایمن از اینترنت وجود دارد. اما اطلاعات زیادی وجود دارد که به راحتی می‌توانید گیج شوید، به خصوص اگر اهل فن آوری نباشید. ما فهرستی از 101 بهترین روش و نکته ساده و سرراست برای خصوصی نگه داشتن اطلاعات‌شخصی خانواده و محافظت از دستگاه‌های شما در برابر تهدیدها گردآوری کرده‌ایم.

 

حفاظت از داده‌های خود در شبکه‌های‌اجتماعی
استفاده از ایمیل یکبار مصرف را در نظر بگیرید

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن چیزهای زیادی وجود دارد که یکبار مصرف هستند و آدرس‌های ایمیل را می‌توان به آن لیست اضافه کرد. یک حساب ایمیل یکبار مصرف، حسابی است که صرفاً برای یک هدف خاص ایجاد شده است که دیگر هرگز یا برای هیچ حساب یا هدف دیگری از آن استفاده نخواهید کرد. "ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن چیزهای زیادی وجود دارد که یکبار مصرف هستند و آدرس‌های ایمیل را می‌توان به آن لیست اضافه کرد. با تعداد زیادی حساب ایمیل آنلاین رایگان که راه‌اندازی آن‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشد، ایجاد یک آدرس ایمیل آسان است. می‌توان پس از رسیدن به هدف خود از بین رفت. موارد بسیاری وجود دارد که چنین ایمیل یکبار مصرفی منطقی است. به عنوان مثال می‌توان به پروژه‌های کوتاه مدت، آدرس ایمیل مخصوص یک برنامه آنلاین (مانند فیس‌بوک یا توییتر) برای اهداف آزمایشی اشاره کرد. و غیره؛ اساساً، هر زمان که از مدت استفاده مطمئن نیستید، مانند زمانی که تصمیم می‌گیرید چندین آزمایش نرم‌افزار رایگان را انجام دهید،" GetApp توضیح می‌دهد.

 

از گزینه‌های دسترسی امن به تلفن‌همراه استفاده کنید

برخی از سرویس‌های آنلاین، گزینه‌های دسترسی امن به تلفن‌همراه را ارائه می‌کنند، که کاربران را قادر می‌سازد بدون افشای اعتبار ورود به سرویس‌ها دسترسی داشته باشند. Bank of America می‌گوید: "اطلاعات‌شخصی حساس و شماره حساب‌های‌بانکی/رمزهای عبور را از تلفن خود دور نگه دارید. برخی از بانک‌ها دسترسی ایمن به تلفن‌همراه را بدون نیاز به افشای اطلاعات حساب یا رمز‌عبور شما ارائه می‌دهند."

 

از ردیابی تبلیغات خودداری کنید

مقاله‌ای در MakeUseOf به مسائلی می‌پردازد که از ردیابی تبلیغات آنلاین به وجود می‌آیند: "تبلیغات یک تجارت بزرگ است. ما قبلاً در مورد نحوه استفاده از تبلیغات آنلاین برای هدف قرار دادن شما نوشته‌ایم و این موضوع در مورد تبلیغات رسانه‌های اجتماعی حتی فراتر می‌رود. شما باید انتظار داشته باشید که سطح این رفتار هنگام استفاده از اینترنت وجود دارد، اما راه‌هایی برای محدود کردن میزان اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد شما وجود دارد." برای راهنمایی در مورد نحوه انصراف از ردیابی تبلیغات در دستگاه‌های ویندوز، اینجا را کلیک کنید.

 

رمزهای‌عبور را در مرورگر خود ذخیره نکنید.

نکته مفید دیگری از MakeUseOf، این توصیه نشان می‌دهد که روش رایج "به خاطر سپردن رمزهای عبور" در مرورگرها یک عمل خطرناک است. در واقع، اگر شخصی به رایانه یا دستگاه تلفن‌همراه شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند به راحتی به هر حسابی که اعتبار ورود به آن را در مرورگر خود ذخیره کرده‌اید دسترسی داشته باشد. اگرچه ممکن است ورود به سیستم را راحت‌تر کند، اما از نظر محافظت از داده‌ها یک عادت خطرناک است. مراقب این پنجره‌های بازشو باشید و حتماً آن‌ها را رد کنید.»

 

از بیش از یک آدرس ایمیل برای زمینه‌های مختلف استفاده کنید.

یکی از موارد مورد علاقه من استفاده از حساب‌های ایمیل مختلف برای زمینه‌های مختلف است. درست مانند استفاده از رمز‌عبور یکسان برای چندین حساب، استفاده از آدرس ایمیل یکسان برای هر حساب، دستور العملی برای فاجعه است. این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از یک آدرس ایمیل بیش از یک بار استفاده کنید، اما یک استراتژی خوب این است که از یک آدرس ایمیل متفاوت برای زمینه‌های مختلف استفاده کنید، مانند یکی برای حساب‌های شخصی، یکی برای حساب‌های مرتبط با کسب‌وکار، یکی برای آنلاین. حساب‌های خرده فروشی و غیره. Rich from Securosis می‌گوید: "یکی از موارد مورد علاقه من استفاده از حساب‌های ایمیل مختلف برای زمینه‌های مختلف است. بسیاری از متخصصان امنیتی این را می‌دانند، اما این چیزی نیست که ما دوستان کمتر فنی‌مان آن را امتحان کنند. به لطف آسان بودن ایمیل‌های اینترنتی و اکثر ایمیل‌ها. پشتیبانی برنامه‌ها از چندین حساب ایمیل، این کار چندان سخت نیست. برای ساده نگه داشتن کارها، من معمولاً 4 تا 5 حساب ایمیل مختلف را پیشنهاد می‌کنم: آدرس دائمی، آدرس محل‌کار، آدرسی برای خرید آنلاین در زمانی که به آن اعتماد ندارید. فروشگاه، آدرسی برای خرده فروشان مورد اعتماد، و آدرسی برای اشتراک‌های ایمیل." برای پیشنهادات بیشتر در مورد انواع حساب‌ها برای استفاده با هر حساب ایمیل، اینجا را کلیک کنید.

 

یک آدرس ایمیل اختصاصی برای پروژه‌های بلند مدت ایجاد کنید.

GetApp.com همچنین فهرستی از دلایل قانع‌کننده برای حفظ چندین حساب ایمیل ارائه می‌دهد که پیشنهاد ایجاد یک حساب ایمیل اختصاصی برای یک پروژه طولانی‌مدت را دارد. به این ترتیب، اگر لازم باشد کار یا موقعیت خود را به شخص دیگری بسپارید، می‌توانید به سادگی اعتبار ورود به سیستم را به جای نگرانی در مورد باز ارسال ایمیل برای هفته‌ها و ماه‌های آینده منتقل کنید. "اگر درگیر یک قرارداد یا پروژه طولانی مدت هستید، داشتن یک آدرس ایمیل اختصاص داده شده به آن پروژه خاص، در صورتی که شغلی را منتقل کنید یا جابجا کنید، منطقی است. شما فقط می‌توانید آدرس ایمیل و رمز‌عبور را به جانشین خود تحویل دهید."

 

ردپای دیجیتال خود را بررسی کنید

مشابه ارزیابی شهرت آنلاین شما، بررسی ردپای دیجیتال شما شامل بررسی حضور آنلاین شما است، اما برای یافتن حساب‌های قدیمی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. "از آنجایی که اطلاعات دیجیتال شما در طول زندگی در همه جا پراکنده شده است، مهم است که به این فکر کنید که چه اطلاعات ارزشمندی در کجا دارید. به عنوان مثال، چه تعداد از وب‌سایت‌ها اطلاعات کارت اعتباری شما را ذخیره می‌کنند؟ چه تعداد از آن‌ها دارای شماره کارت به‌روز هستند. و تاریخ انقضا؟ اسناد، فایل‌ها و ویدیوهای مهم در سراسر وب کجا دارید؟ می‌توانید با تهیه فهرستی و یادداشت انواع داده‌های حساس مرتبط با هر سایت شروع کنید. اگر سایت‌هایی هستند که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، ممکن است بخواهید Unisys توضیح می‌دهد که پروفایل های حساب خود را حذف کنید.

 

از اعتبار رسانه‌های اجتماعی برای ثبت‌نام یا ورود به سایت‌های شخص ثالث استفاده نکنید

به نظر می‌رسد گزینه مناسبی باشد: به سادگی با استفاده از حساب فیس‌بوک یا لینکدین خود برای یک وب‌سایت یا سرویس آنلاین ثبت‌نام کنید، و تا زمانی که وارد آن شبکه‌اجتماعی شده‌اید، ورود به سایت شخص ثالث سریع و آسان است. با این حال، انجام این کار می‌تواند حریم‌خصوصی شما را به خطر بیندازد. اگرچه این یک گزینه مناسب است، اما ورود به حساب دیگری با نام‌کاربری و رمز‌عبور فیس‌بوک می‌تواند به این معنی باشد که تمام اطلاعاتی را که فیس‌بوک در مورد شما جمع‌آوری کرده است به سایت دیگر بدهید. ReputationDefender توضیح می‌دهد که بدتر از آن، اگر شخصی اطلاعات ورود به سیستم اجتماعی شما را ربوده، می‌تواند به این حساب‌های شخص ثالث نیز دسترسی پیدا کند.

 

هنگام جستجو در دسته‌بندی‌هایی که به بدافزار معروف هستند دقت کنید

این نکته دشواری برای توصیف کافی در تعداد نسبتاً کمی از کلمات است، اما هر زمان که به دنبال هر موضوعی هستید که به عنوان هرزنامه یا بدافزار شناخته شده است، احتیاط کنید. این اغلب در مورد موضوعات جستجوی بسیار پرطرفدار مانند داروها، افراد مشهور و محتوای بزرگسالان رخ می‌دهد. از آنجایی که افراد زیادی این موضوعات را جستجو می‌کنند، برای هکرها آسان است که وب‌سایت‌هایی را راه‌اندازی کنند که اساساً جعلی هستند و صرفاً برای ایجاد کلیک و اجرای فایل‌های مخرب طراحی شده‌اند. بر اساس این مقاله در PopSugar، "اگر سایت‌هایی را که روی آن‌ها کلیک می‌کنید، گوگل کردن افراد مشهور می‌تواند یک تجارت خطرناک باشد. بسیاری از نتایج گوگل از نام‌های مشهور مشهور منجر به آلوده شدن رایانه شخصی شما به بدافزارها و ویروس‌ها می‌شود."

اگر تا به اینجای نوشته از نکات ما لذت بردید، قسمت‌های دیگر را مطالعه کنید! همچنین خوشحال می‌شویم که نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

در فهرست زیر لیست بخش‌های مختلف این مقاله را مشاهده می‌کنید و در صورت علاقه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید: