حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

چگونه تمام اطلاعات خود را از اینترنت پاک کنیم؟

تاریخ: 26 خرداد 1400   امیر

نقض اطلاعات از سوی شرکت‌ها و ارائه کنندگان خدمات اینترنتی، دزدی‌ها، جعل هویت، کلاهبرداری‌های بانکی؛ همه و همه این عبارات برای ما آشنا هستند. در هر کشوری که زندگی بکنید جرائم اینترنتی جزوی اجتناب ناپذیر از زندگی شما خواهند بود. اطلاعات شما را می‌دزدند و به نام شما صفحات مجازی می سازند، از شما اخاذی می‌کنند و یا با هک کردن شما اقدام به دزدیدن اطلاعاتی می‌کنند که به ضرر شما تمام خواهد شد.

همه ما حداقل ماهی یک بار یک عنوان جدید ترسناک درباره جرایم اینترنتی در مقالات و اخبار روز می‌خوانیم، اما چگونه می‌توان به صورت امن از اینترنت استفاده کرد؟ سایت‌هایی که هر لحظه به لوکیشن و اطلاعات تلفن‌همراه شما دسترسی دارند، اپلیکیشن‌هایی که در ازای دسترسی به مخاطبان، تصاویر و اطلاعات دیگر شما خدماتشان را ارائه می‌کنند. حتی زمانی که به دنبال وسیله خاصی می گردید تبلیغ‌های مربوط به آن وسیله در همه ی سایت‌ها برایتان نمایان می‌شود، ترسناک است!

چگونه تمام اطلاعات و حساب‌های کاربری خود را از اینترنت حذف کنیم؟

شاید شما هم فکر کنید که این کار کاملاً امکان پذیر نیست، تا حدودی درست است، البته قبل از این که با این سایت آشنا شوید! در صورتی که خودتان به تنهایی بخواهید اطلاعات خود را از سطح اینترنت پاک کنید بله امکان پذیر نخواهد بود.

اگر می‌خواهید خودتان بدون کمک تمام اطلاعات خود را از اینترنت پاک کنید می‌توانید با حذف سابقه جستجوی خود شروع کنید.

هر چند شما به تنهایی نمی‌توانید خود را کاملاً از جهان دیجیتال پاک کنید اما راه‌هایی برای خلاص شدن از شر سرویس ای ناامن و مزاحم در اینترنت وجود دارد.

برای رها شدن از فشار روانی و نقض حریم‌خصوصی تان در اینترنت، این کارها را انجام دهید:

حساب‌های کاربری آنلاین خود را حذف کنید.

شما احتمالاً بیش از آن چه تصورشان را بکنید حساب‌های کاربری و اکانت‌های آنلاین دارید. اگر واقعاً می‌خواهید حضور خود در اینترنت را خاتمه دهید، می تواهید این حساب‌ها را از بین ببرید به ویژه حساب‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی کنید. به اینستاگرام، لینکدین و توییتر خود سر بزنید، آیا واقعا به این شبکه‌ها نیاز دارید؟

ایمیل یا ایمیل‌های خود را کاملا غیرفعال کنید

این یک گام بسیار بزرگ برای رها شدن از دنیای دیجیتال است. اکثر مردم در این مرحله تصمیم خواهند گرفت که پرهیز از اینترنت برای آن‌ها مناسب نیست و با وجود اذیت و آزار و احساس ناامنی بیخیال خداحافظی از دنیای مجازی می‌شوند. ایمیل هنوز هم محبوب ترین روش ارتباطی در جهان است و از آدرس‌های ایمیل برای انواع معاملات دیجیتال، از جمله بانک‌داری آنلاین استفاده می‌شود.

اگر واقعاً می‌خواهید حضور خود در اینترنت را خاتمه دهید، می‌توانید این ایمیل‌ها را برای همیشه غیرفعال کنید.

سرویس جیمیل با بیش از 1 میلیارد کاربر محبوب ترین سرویس موجود است. قبل از بستن حساب خود، مطمئن شوید که همه داده‌های قدیمی خود را بارگیری و ذخیره کرده‌اید، زیرا هرگز نمی‌دانید چه زمانی این بایگانی مکاتبات قدیمی مهم می‌شوند و گاهی زندگی‌تان به آن‌ها بستگی خواهد داشت!

اگر از حذف حساب ایمیل خود پشیمان شدیم چه...؟

اگر اگر جیمیل خود را حذف کردید و بعداً از آن احساس عجیبی کردید یا نیاز داشتید که دوباره به ایمیل‌هایتان دسترسی داشته باشید، هنوز فرصت دارید حساب خود را دوباره فعال کنید. به گفته گوگل، اگر حساب خود را "اخیراً" پاک کرده باشید" ممکن است بتوانید ایمیل‌های قدیمی خود را بازیابی کنید." با این حال، مدت زمان موجود بودن این گزینه بیان نمی‌شود، بنابراین قبل از حذف این حساب مطمئن شوید.

از نرم‌افزار‌های تغییر آی‌پی استفاده کنید

ترک اینترنت نیز به معنای کنار گذاشتن بانک‌داری آنلاین، خرید آنلاین و اشتراک عکس آنلاین است. بسیاری از ما به راحتی‌های مبتنی بر وب عادت کرده‌ایم. این امر در زندگی سه بعدی ما چنان در هم آمیخته است که در واقع نمی‌توانیم زندگی بدون آن را تصور کنیم. می‌توانید از سازمان‌های معتبر با قیمت‌های مناسب نرم‌افزار‌های تغییر آی‌پی (یا همان ف.ی.ل.ت.ر.ش.ک.ن) خریداری کنید و آی‌پی خود را امن نگاه دارید. توجه داشته باشید که دانلود نرم‌افزار‌های تغییر آی‌پی غیرقانونی (*قند*شکن رایگان) می‌تواند اثر عکس روی حفظ حریم شخصی و اطلاعات کاربری شما داشته باشد.

از وب‌سایت ... استفاده کنید!

در ابتدای نوشته گفتیم که پاک‌کردن تمام اطلاعات از سطح اینترنت به تنهایی امکان ندارد. اما شما تنها نیستید! به تازگی در وب‌سایت ... ویژگی پاک‌کردن تمام اطلاعات ممکن (حتی حساب‌های کاربری که شاید از وجودشان اطلاعی ندارید!) ممکن شده است. با استفاده از خدمات ما می‌توانید مطمئن شوید که دیگر اثری از هیچ کدام از اطلاعات شخصی شما در اینترنت نخواهد بود.