حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

چطور تمام شبکه‌های‌اجتماعی خود را حذف کنیم؟

تاریخ: 26 خرداد 1400   امیر

شبکه‌های‌اجتماعی مرزی بین یک ابزار مفید و اعتیادی فلج کننده به فضای هستند. همچنین شبکه‌های هزاران هزار منتقد دارند که می‌گویند آن‌ها به حریم شخصی ما آسیب می رسانند و می‌توانند اطلاعات غلطی را منتقل کنند. نشر اطلاعات غلط و آسیب زا در این شبکه‌ها آسان است. با آبروی افراد بازی می‌شود و دسترسی‌هایی که این شبکه‌ها از شما می‌خواهند خطرناک است.

به هر دلیلی ممکن است بخواهید حساب‌کاربری خود را به کل حذف کنید. کنکور، اتلاف وقت، نگرانی بابت نشر اکاذیب درموردتان و هر چیز دیگری، ما در این نوشته به شما کمک می‌کنیم که حساب‌های کاربری خود را در سطح اینترنت پاک کنید.

این که بخواهید حساب خود را پاک کنید یک چیز است، پاک‌کردن اپلیکیشنی مانند اینستاگرام هم چیز دیگری است. رسانه‌های اجتماعی از شما و اطلاعات شما درآمد کسب می‌کنند، بنابراین تعجب آور نیست که آن‌ها نمی‌خواهند شما را رها کنند. به همین دلیل، بزرگترین شبکه‌های مجازی حذف حساب شما را بیش از حد پیچیده کرده‌اند. اما اگر می‌خواهید از شر آن‌ها خلاص شوید، آنچه در اینجا باید انجام دهید اینجاست، با ما همراه باشید!

فیس‌بوک

احتمالا شما از سال‌های گذشته حساب فیس‌بوک خود را داشته‌اید و در آن زمان شاید اطلاعات‌شخصی بیش از حدی در آن ارسال کرده باشید. شاید شما فقط از تمام به‌روزرسانی‌هایی که دوستانتان به اشتراک می گذارند ناراحت باشید و یا اینکه در مورد حریم شخصی تان در فیسبوک سوالاتی دارید که به خوبی پاسخ داده نشده‌اند.

اگر تا به حال حساب فیسبوک خود را غیرفعال کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که دفعه بعد که وارد سیستم می‌شوید همه چیز به حالت عادی بر می‌گردد، گویا اتفاقی نیفتاده است. به این دلیل که غیرفعال‌کردن حساب فیس‌بوک شما با حذف آن یکسان نیست. هنگامی که حساب خود را غیرفعال می‌کنید، فقط اطلاعات خود را از جستجوها و دوستان فیس‌بوکی خود پنهان می‌کنید. اگرچه هیچ چیز در سایت قابل مشاهده نیست، اما اطلاعات حساب شما در دست نخورده باقی‌مانده و سرور‌های فیسبوک مشتاقانه منتظر بازگشت شما هستند.

غیرفعال‌کردن حساب شما هنوز یک فرآیند پیچیده است. وارد تنظیمات خود شوید و روی تنظیمات و حریم‌خصوصی کلیک کنید. سپس روی اطلاعات برنامه فیسبوک خود کلیک کنید. بر روی Deactivation and Deletion کلیک کرده و Deactivate Account را انتخاب کنید. در آخر، روی ادامه برای غیرفعال‌کردن حساب کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

اکنون، برای حذف دائمی حساب خود، باید محل انتخاب گزینه حذف را یاد بگیرید. از همان فهرست غیرفعال‌سازی و حذف فهرست شده در بالا، حذف حساب را انتخاب کنید، سپس روی ادامه به حذف حساب کلیک کنید. رمز ورود خود را وارد کنید، روی ادامه کلیک کنید و سپس روی حذف حساب کلیک کنید. شایان ذکر است که حذف واقعی کلیه اطلاعات شما دو روز به طول خواهد انجامید.

بله ، درست خواندید - این فقط یک درخواست است. فیس‌بوک روند حذف را برای چند روز پس از ارسال درخواست خود به تأخیر می اندازد و اگر در آن مدت وارد حساب خود شوید، درخواست شما را لغو می‌کند. بسیار مهم است که در این دوره انتظار به فیس‌بوک مراجعه نکنید. حتما برنامه را از تلفن خود پاک کنید!

اگر می‌خواهید حساب خود را حذف کنید اما نمی‌خواهید همه اطلاعات حساب خود را از دست دهید ، ابتدا تمام اطلاعات مهم خود را بارگیری کنید. اطلاعاتی که می‌توانید بارگیری کنید، از عکس‌ها و وضعیت‌هایی که ارسال می‌کنید، تا تبلیغاتی که روی آن‌ها کلیک کرده‌اید و آدرس‌های مورد استفاده شما را شامل می‌شود.

اینستاگرام

اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد حساب خود را از طریق برنامه حذف کنید. دلیلش را هم به خوبی می‌دانید! در عوض، برای حذف حساب‌کاربری خود باید از طریق اینستاگرام وب وارد شوید.

اینستاگرام فقط به شما امکان می‌دهد حساب خود را به طور موقت غیرفعال کنید. با کلیک روی نماد شخص در گوشه بالا سمت راست و انتخاب ویرایش نمایه، گزینه غیرفعال را پیدا کنید. در پایین صفحه، گزینه غیرفعال‌کردن موقت حساب خود را مشاهده خواهید کرد.

https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent

برای خلاص شدن از شر اکانتتان، این آدرس را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید و پس از ورود روی «حذف دائمی حساب من» کلیک کنید.

در گذشته، کاربران اینستاگرام گزارش داده بودند که هنگام حذف حساب خود، از آن‌ها خواسته می‌شود شماره‌تلفن خود را وارد کنند. خوشبختانه، به نظر می‌رسد که دیگر نیازی به این کار نیست.

تلگرام

برخلاف سایر شبکه‌های مجازی پاک‌کردن اکانت تلگرام چندان کار سختی به نظر نمی‌آید. هر چند پاک‌کردن اکانت تلگرام هم مانند سایر برنامه‌های بالا به طور مستقیم از طریق اپلیکیشن امکان پذیر نیست اما می‌توانید به سادگی در وب این برنامه حساب‌کاربری تان را برای همیشه حذف کنید.

واتس اپ

واتس اپ تنها برنامه‌ی مشهور و محبوبی ست که به شما اجازه پاک‌کردن اکانت را از طریق اپلیکیشن می‌دهد. کار ساده‌ای باید انجام دهید. وارد تنظیمات شده و روی گزینه ی حساب‌کاربری کلیک کنید. گزینه حذف حساب‌کاربری به رنگ قرمز در پایین صفحه انتظارتان را می‌کشد!