حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

10 حقیقت حفظ حریم‌خصوصی آنلاین که ممکن است شما را شگفت‌زده کند!

تاریخ: 27 مهر 1400   امیر

حملات سایبری، نقض داده‌ها و تلاش برای هک چشم بازکننده است زیرا اکثر آن‌ها غیر‌منتظره هستند. در اینجا حقایق مربوط به حریم‌خصوصی آنلاین وجود دارد که هنوز شما را شگفت‌زده خواهد کرد. با ما همراه باشید!

 

حقایق حریم‌خصوصی آنلاین

با رشد مداوم کاربران اینترنت، خطر نقض حریم‌خصوصی افزایش یافته است. اطلاعاتی که در زمان‌ها و مناسبت‌های مختلف درباره خود به اشتراک می‌گذاریم اغلب به طور دائم ذخیره می‌شوند و حتی پس از مدت‌ها در آنجا باقی می مانند. ردیابی کسی از طریق اطلاعات موجود در اینترنت بسیار آسان است و به همین دلیل به او آسیب می رساند.

دنیای آنلاین آنطور که فکر می‌کنیم ایمن نیست. یکی از بزرگترین تهدیدها برای کاربران اینترنت نقض حریم‌خصوصی است. این حملات سایبری، نقض داده‌ها و تلاش برای هک چشم بازکن است، زیرا اکثر آن‌ها غیر‌منتظره هستند. در اینجا 10 مورد از شگفت انگیزترین حقایق حریم‌خصوصی آنلاین که باید بدانید آورده شده است:

 

هک حساب‌ها

21 درصد از کاربران آنلاین قربانی هک‌شدن حساب می‌شوند.

این حساب‌های هک شده شامل حساب‌های ایمیل و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی است که برای اهداف مختلف غیرمجاز استفاده می‌شود. برای اینکه حساب‌های ایمیل و رسانه‌های اجتماعی کمتر در معرض هک قرار گیرند، می‌توانید از احراز‌هویت چند مرحله ای برای دسترسی به حساب‌ها استفاده کنید.

 

سرقت اطلاعات

11 درصد از کاربران آنلاین قربانی سرقت اطلاعات شده‌اند.

این اطلاعات به سرقت رفته شامل برخی اطلاعات مهم مانند جزئیات کارت اعتباری، شماره‌‌های امنیت اجتماعی و اطلاعات بانکی است. اکثر افرادی که از بانک‌داری آنلاین و سایت‌های خرید آنلاین استفاده می‌کنند قربانی سرقت اطلاعات هستند. بانک‌داری آنلاین و خرید الکترونیکی یک راحتی است، اما گاهی اوقات هزینه بیشتری برای پرداختن دارد.

 

بحث سایبری

12 درصد از کاربران آنلاین قربانی حملات سایبری و جاسوسی می‌شوند.

اطلاعات‌شخصی و عکس‌های به اشتراک گذاشته شده توسط مردم که حساب‌ها و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به عنوان مکانی امن تر در نظر می‌گیرند، اغلب علیه آن‌ها به عنوان ابزاری برای آزار و اذیت و سیاه نمایی مورد استفاده قرار می گیرد. صرف نظر از اینکه حساب شما چقدر امن است، به اشتراک گذاشتن اطلاعات‌شخصی و اطلاعات خانوادگی غیر ضروری همیشه خطرناک است.

 

ناشناس بودن آنلاین

59 درصد از کاربران آنلاین اظهار داشتند که به گمنامی کامل آنلاین اعتقاد ندارند.

اغلب اعتقاد بر این است که می‌توان به عنوان فردی ناشناس بخشی از دنیای آنلاین بود که هویت واقعی و موقعیت اجتماعی خود را کاملاً پنهان می‌کرد. اما نظر بسیاری از کاربران آنلاین به نفع این باور عمومی نیست. تقریباً غیر‌ممکن است که در حالی که یک کاربر آنلاین فعال هستید ناشناس بمانید. پنهان کردن از چشم جاسوسی داکسکسرها دشوار است.

 

مشخصات عمومی

همه در اینترنت نمی‌خواهند یک کاربر آنلاین ناشناس باشند و تعداد زیادی پروفایل عمومی وجود دارد. برخی از افراد از حریم‌خصوصی آنلاین خود کمترین اذیت می‌شوند و برخی دیگر دوست دارند زندگی خصوصی خود را به رخ جهانیان بکشانند. به راحتی می‌توانید تعداد مناسبی از مشخصات عمومی را در همه سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی پیدا کنید.

از قضا، 41 درصد از کودکان 8 تا 17 ساله دارای پروفایل عمومی برای همه هستند که دعوت شکارچیان و برای این جوانان خطرناک است. رسانه‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان مناسب نیست و اکثر سایت‌ها حداقل سن 18 سال دارند. متأسفانه، ما هنوز کودکان 8 ساله را در این سیستم‌عامل‌ها و همچنین بدون هیچ گونه اطلاعاتی در مورد امنیت آنلاین می بینیم. آیا این بچه‌ها ارزش محافظت ندارند؟

 

تهدید شغل و شهرت

6 درصد از کاربران آنلاین به شهرت خود آسیب رسانده‌اند و 1 درصد از آن‌ها مجبور به ترک شغل خود و ترک شغل خود فقط به دلیل دنیای آنلاین هستند.

بحث‌ها و رسوایی‌ها در دنیای آنلاین نیز بر دنیای فیزیکی که دنیای واقعی است تأثیر می‌گذارد و گاهی پیامدهای آن‌ها تأثیر عمیقی بر زندگی شخصی می‌گذارد. حتی اگر مربوط به گذشته یا نظریات مربوط به دهه گذشته باشد، کمی جستجو و تحقیق توسط doxxers کافی است تا شغل و شهرت شما را خراب کند. همه باید هنگام استفاده از اینترنت هوشیار باشند. شما در اینجا فردی ناشناس نیستید، هویتی دارید که می‌تواند به شهرت شما در خارج از دنیای آنلاین آسیب برساند.

 

کلاهبرداری آنلاین

بسیاری از سایت‌های خرید و فروش آنلاین و سایر سایت‌ها وجود دارند که از شما درخواست پرداخت می‌کنند اما همه آن‌ها ایمن نیستند.

6 درصد از کاربران آنلاین قربانی کلاهبرداری و کلاهبرداری آنلاین شده‌اند.

اما این فقط تعداد کاربرانی است که شکایات خود را ثبت کرده‌اند، افراد بسیار بیشتری هستند که پول خود را در کلاهبرداری‌های آنلاین از دست داده‌اند اما هرگز شکایتی نکرده‌اند. بسیاری از آن‌ها حتی نمی‌دانند در این موارد چه باید بکنند. اغلب سایت‌هایی که درخواست پرداخت آنلاین می‌کنند قابل اعتماد نیستند. بنابراین، فقط در صورت اطمینان از فروشندگان یا شخصی که خدمات را ارائه می‌دهد، آنلاین پرداخت کنید.

 

اشتراک‌گذاری مکان

19 درصد از مردم هرگز گزینه ردیابی موقعیت مکانی دستگاه خود را خاموش نکرده‌اند.

این بدان معناست که هرکسی می‌تواند آن‌ها را با دستگاه‌های خود ردیابی کند و این افراد از این بابت کمتر اذیت می‌شوند. حتی 56 درصد از کاربران آنلاین مایلند مکان دستگاه خود را فقط برای بررسی و به‌روزرسانی وضعیت خود روشن کنند. این بدان معناست که آن‌ها با میل خود راه را برای شکارچیان هموار می‌کنند. به اشتراک گذاشتن مکان دستگاه شما به جهان در مورد مکان فعلی شما اطلاع می‌دهد و این قطعاً تصمیم عاقلانه‌ای نیست.

 

آگاهی در مورد امنیت آنلاین

طبق تحقیقات اخیر VPNPro، بیش از 2.7 میلیارد نفر در سال 2019 تحت تأثیر نقض داده قرار گرفته‌اند. افشای رسوایی رسوایی‌های نقض داده‌ها توسط برخی از معتبرترین سایت‌ها، کاربران آنلاین را هشدار داده است.

86٪ از کاربران آنلاین اقدام به برداشتن آثار آنلاین خود مانند نظرات قدیمی و سابقه جستجوی قبلی کرده‌اند. همچنین، 56 درصد از کاربران آنلاین در حال حاضر نگران این هستند که چه کسانی و به چه میزان به داده‌های خود دسترسی دارند و تنظیمات حریم‌خصوصی حساب خود را تغییر داده‌اند. احتیاط همیشه بهتر از پشیمانی است و خوب است که اکثر کاربران آنلاین در حال حاضر از نگرانی‌های امنیت آنلاین آگاه هستند.

 

قوانین حفظ حریم‌خصوصی آنلاین

68 درصد از کاربران آنلاین از قوانین فعلی امنیت سایبری راضی نیستند و نسبت به اجرای آن‌ها شک دارند. نهادهای دولتی وقت آن باید در این زمینه مداخله کرده و قوانین و مقررات محکمی برای امنیت سایبری وضع کنند. همه بسترهای رسانه‌های اجتماعی باید به قوانین امنیت سایبری پایبند باشند و در صورت نقض سیاست امنیتی اقدامات سختگیرانه ای انجام شود. مجرمان سایبری مانند همه جنایتکاران دیگر هستند و نباید به آن‌ها اهرم فشار داده شود.