حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

دو نكته برای فعاليت مجازی امن‌تر!

تاریخ: 27 مرداد 1401   امیر

توییت‌های خود را همین حالا پاک کنید!

رسانه های اجتماعی به همه این امکان را داده‌اند که افکار منحصر به فرد خود را با کلیک یک دکمه با تمام جهان به اشتراک بگذارند، کاری دیوانه کننده که هیچ کس نباید انجام دهد! در چند هفته گذشته، بازیکنان حرفه‌ای بیسبال مجبور شده‌اند با پیامدهای توییت‌های نژادپرستانه خود در دوران نوجوانی مواجه شوند، عذرخواهی کنند و حتی از تیم اخراج شوند!

خیلی از ما در طول زمان تغییر می‌کنیم و حرف‌هایی که سه سال پیش می‌زدیم ممکن است امروز به‌نظرمان خنده‌دار و حتی ترسناک بیاید! این همان باگ توییتر و شبکه‌های‌اجتماعی دیگر است، لازم نیست همه چیز ثبت شود و همانجا بماند! مخصوصا وقتی که وارد اجتماع می‌شوید و برای پذیرش دانشگاه، یک شغل و یا حتی مهاجرت‌ اقدام می‌کنید.

 

چرا باید توییت‌هایمان را حذف کنیم؟

حذف توییت‌ها دلایل زیادی از عوامل روانشناختی تا عوامل شغلی و سوابق مربوطه دارد. کارفرمای شما ممکن است توییتر شما را چک کند، ممکن است برای ایجاد مشکل در اجاره کردن یک خانه اسکرین شات یک توییت نامناسب از شما کافی باشد! از طرف دیگر شما ممکن است طی سال‌ها توییت‌هایی زده باشید که دلتان نمی‌خواهد کسی آن‌ها را بخواند.

 

چگونه توییت‌هایمان را حذف کنیم؟

راستش را بخواهید توییتر هیچ نوع ابزاری برای حذف انبوه توییت‌ها ندارد، اما بسیاری از سرویس‌های دیگر این کار را دارند، اما Semiphemeral بهترین گزینه است. اما چگونه توییت‌هایمان را با این برنامه پاک کنیم؟

 

پاک‌کردن تمام توییت‌ها به صورت یکجا
  • دانلود آرشیو توییت‌هایتان از توییتر:این مورد نیاز نیست، اما اگر نگران از دست دادن همه توییت‌های دوست داشتنی خود هستید، به این ترتیب یک نسخه پشتیبان از آن‌ها دارید.
  • از طریق برنامه وارد توییتر شوید: روی Log in with Twitter کلیک کنید و برنامه را تأیید کنید.
  • روی تنظیمات کلیک کنید: می‌توانید قوانینی را برای حذف توییت‌های قدیمی‌تر از تعداد روز معین یا جلوگیری از حذف توییت‌هایی که شرایط خاصی را دارند، مانند مقدار خاصی از ریتوییت یا لایک تنظیم کنید. قوانین را برای هر چیزی که با آن راحت هستید تنظیم کنید.

به همین سادگی! حالا Semiphemeral در پس‌زمینه اجرا می‌شود و توییت‌های قدیمی را به‌طور خودکار پاک می‌کند.

 

لینکدین، شبکه‌اجتماعی‌ای که باید آن را خصوصی استفاده کنید!

لینکدین احتمالا گل سرسبد برنامه‌ها و شبکه‌های ارتباط جمعی است و همه در آن به دنبال جذب نیروی کار یا کارفرما هستند و اهمیتی به حریم شخصی خود نمی‌دهند، اما در سطح نظارت قابل قبولی به لحاظ حریم شخصی نیست و به همین دلیل توصیه اکید ما تغییر تنظیمات عنوان شده در اسرع وقت است. این تنظیمات عبارت اند از:

  • غیرفعال‌کردن تبلیغات در لینکدین: با کلیک روی Me > Settings & Privacy > Advertising data و خاموش کردن هر گزینه ای که هست، این تبلیغات را خاموش کنید.
  • مسدود کردن پیام‌های اسپانسری: با کلیک روی Me > Settings & Privacy > Communications > Messages و غیرفعال‌کردن (Allow LinkedIn partners to show you Sponsored Messages on LinkedIn?) پیغام های اسپانسری را غیرفعال کنید.
  • کنترل کنید چه کسی چه چیزی را می بیند: روی Me > Settings & Privacy > Visibility کلیک کنید و تمام مواردی که می‌خواهید را شخصی‌سازی کنید.