حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

سکوی ابری فندق بخش حق فراموش شدن را اضافه کرد

تاریخ: 5 تیر 1400   امیر

مدت زمان زیادی از تاسیس و معرفی سایت rtbf.ir نمی گذشت که طی بررسی‌های همیشگی مان در پهنای اینترنت برای خدمت رسانی بیشتر و کشف سرویس‌های دیگر و رویکرد آن‌ها در زمینه حق فراموش شدن، به یک مورد بسیار جالب برخوردیم!

سکوی ابری فندق یکی از ابزارهایی ست که امکان ارائه خدمات و سرویس شما را روی باند ابری خود می‌دهد. مدتی بعد از قرار گیری این سرویس روی سایت ما و توضیح درمورد رویکرد آن‌ها در زمینه حق فراموش شدن و حریم شخصی کاربر، تصادفا دیدیم که این وب‌سایت یک صفحه خاص تنها به موضوع حق فراموش شدن یا همان rtbf (right to be forgotten) قرار داده است.

سکوی ابری فندق در بخش‌هایی از این صفحه گفته:

هر کاربر که از محصولی استفاده می‌کند، این حق را دارد تا حساب‌کاربری خود را بنا به هر دلیلی (چه شخصی / چه حقوقی) حذف نماید. این مهم در سکوی ابری فندق هم امکان پذیر بوده و ما نیز خود را ملزم به محترم شمردن و اجرای کامل این حق میدانیم.

همچنین درمورد نحوه حذف حساب‌کاربری، این سرویس به صورت کاملا شفاف اضافه کرده که که:

اول برای پاک‌کردن حساب‌کاربری خود در سکوی ابری فندق به طور کامل باید یک تیکت با مزمون حذف حساب‌کاربری و توضیحات مربوطه درمورد آن در داشبورد مدیریتی خودتان ثبت کنید. این تیکت توسط تیم فنی سرویس ابری فندق دیده شده و روند بررسی و حذف توسط این گروه آغاز خواهد شد.

همچنین حساب‌های بلاک شده هم اجازه درخواست حذف حساب‌کاربری را دارند و این مورد تنها محدود به حساب‌های فعال نیست. در انتها نیز طبق گفته این سایت، مواردی که حذف نمی‌شوند تنها شامل :

  • تجربه کاربری
  • داده‌های مالی

هستند.

هر چند این نوع از حذف حساب‌کاربری در دسته موارد سخت قرار می‌گیرد، اما پیشرفت بسیار خوبی در زمینه به رسمیت شناختن حق فراموش شدن کاربران ایرانی‌ست، امید است که تمامی سرویس‌های خدماتی خوب داخلی در راستای احقاق این هدف بکوشند.

https://www.fandogh.cloud/rtbf