حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

از حریم‌خصوصی اطلاعات خود به صورت آنلاین محافظت کنید: داستان‌های شخصی نقل شده توسط کارشناسان برتر علوم داده

تاریخ: 20 مهر 1400   امیر

این روزها چگونه از اطلاعات‌شخصی خود به صورت آنلاین محافظت می‌کنید، به ویژه در پی اخبار اخیر فیس‌بوک و کمبریج آنالیتیکا در مورد نشت داده‌های عظیم داده‌های مصرف کننده؟ آیا میکروفون آمازون الکسا را فقط زمانی که به کمک او نیاز دارید روشن می‌کنید؟ آیا روی لپتاپتان یادداشت نگه می دارید؟ آیا میکروفون تلفن‌همراه خود را خاموش کرده‌اید؟ آیا حساب فیس‌بوک خود را حذف می‌کنید؟ این برای عموم مردم یک داستان را در اخبار تلویزیونی محلی تماشا کرده و با قرار دادن یک نوار بر روی وب کم خود به آن توجه کنند. این برای افرادی که به طور روزانه با داده‌ها و حریم‌خصوصی داده‌ها کار می‌کنند، یک چیز دیگر است که چنین اقداماتی را انجام دهند. آن‌ها باید بیشتر بدانند، درست است؟ دو سال پیش، مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، قبل از این که اکثر مردم درباره کمبریج آنالیتیکا بشنوند، در حالی که وب کم خود را پوشانده بود مشاهده شد. این موضوع باعث ترس مردم شده که چگونه صاحب فیسبوک و شبکه‌های‌اجتماعی دیگر خودش تا به این حد محتاطانه عمل می‌کند؟ آیا فاجعه در پیش است؟!

این متخصصان هر روز با داده‌ها و تجزیه و تحلیل کار می‌کنند. آن‌ها اخبار را تماشا کرده‌اند. اما مهمتر از همه، آن‌ها دیدگاه داخلی نسبت به انواع اطلاعاتی که شرکت‌ها در مورد مصرف‌کنندگان جمع‌آوری می‌کنند و آنچه که این شرکت‌ها با این اطلاعات انجام می‌دهند، دارند. و این کارشناسان خود مصرف کننده نیز هستند. اطلاعات آن‌ها در اینترنت نیز وجود دارد. بنابراین ما از آن‌ها پرسیدیم که آن‌ها در زندگی شخصی خود برای حفاظت از حریم‌خصوصی داده‌های خود چه اقداماتی را انجام می‌دهند و تعدادی از آن‌ها احساس امنیت کافی کردند تا واقعاً پاسخ دهند. در اینجا برخی از آنچه آن‌ها گفتند آمده است.

 

عادات شنیدنی متخصصین در راستای حفظ حریم‌خصوصی

بر خلاف مارک زاکربرگ، اسکات رابینسون، مدیر اطلاعات تجاری در Lucina Health، زحمت پوشاندن وب کم خود را نمی‌دهد. او خود را هدف کم ارزش ربایندگان وب کم می‌داند.

او می‌گوید: "نمی‌توانم تصور کنم که کسی در واقع دلیل مبهم قانع کننده ای برای هک کردن وب کم لپ‌تاپ من ارائه دهد." "اینطور نیست که یک وب کم لپ‌تاپ نمای جذابی از لابی بانک یا پارکینگ وال مارت داشته باشد. در بهترین حالت، گوشه ای از پوستر بیتلز را پشت میز من می بیند. واقعاً، اگر کسی واقعاً نیاز دارد به طور مخفیانه مرا تماشا کند، خوب، بکند. "

کارون لوپز ، رئیس بخش پروژه و تحلیل داده ITX ITP ، که مدیر ارشد پروژه و معمار داده با InfoAdvisors است، اذعان می‌کند که اقدامات حفاظتی را با آن وب کم انجام می‌دهد.

"من روی دوربین لپ‌تاپم یک لنز قوی دارم - نه به این دلیل که از جاسوسی می‌ترسم، بلکه به این دلیل که در جلسات آنلاین زیادی شرکت کرده‌ام که به صورت خودکار وب کم شرکت کنندگان را راه‌اندازی می‌کند. اجازه دهید فقط بگویم که من همیشه آماده نیستم. "

آملیا استویک، مدیر برنامه‌های موسسه امنیت ملی در کالج Excelsior، رویکرد مشابهی را پس از باز گذاشتن جلد وب کم خود به طور تصادفی در روزی که مشاهده کرد وب کم او ظاهر کار خود را از خانه گرفته و آن را روی صفحه بزرگ قرار داده است، گزارش می‌دهد. او گفت: "من اکنون بررسی می‌کنم تا مطمئن شوم که جلد وب کم من بسته شده است قبل از اینکه به جلسه ای ملحق شوم." از سوی دیگر، جن آندروود اقدامات جدی را با آن وب کم انجام می‌دهد. او می‌گوید: "پس از تماشای فیلم ادوارد اسنودن، من همیشه از یک مسدود کننده دوربین استفاده می‌کنم و گاهی اوقات از یک مسدود کننده بیومتریک روی لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنم."

 

الکسا چطور؟

الکسا یک ابزار جدید در بسیاری از خانواده‌ها است و برخی از متخصصان داده وجود دارند که آن را در خانه‌های خود ندارند. با این حال، کارشناسان داده و تجزیه و تحلیل ما دستیاران دیجیتالی خود را در سطل زباله انداخته اند. آن‌ها هنوز جای خود را دارند. استویک می‌گوید در حالی که چندین دستگاه دستیار دیجیتالی در خانه دارد، آن‌ها را جدا می‌کند مگر اینکه نیاز به استفاده از آن‌ها داشته باشد. او گفت: "من به خاموش کردن آن‌ها اعتماد ندارم." "من برق را جدا می کنم زیرا می دانم که دستگاه‌های دیجیتالی می‌توانند بدون نمایش واقعاً هیچ نشانگری که روشن هستند، هک شوند. از من نپرسید چگونه، فقط در این مورد به من اعتماد کنید."

 

آیا فیس‌بوک باید حذف شود؟

آندروود گزارش می‌دهد که او کمتر از قبل در فیس‌بوک پست گذاشته است و به حذف آن فکر کرده است، اما هنوز این کار را نکرده است. او به تنهایی کار می‌کند و فکر می‌کند ممکن است بدون آن احساس تنهایی کند. رابینسون چندان از اخبار فیس‌بوک ناراحت نیست. وی گفت: "مطمئناً ، ما باید نگران باشیم که داده‌های ما بدون رضایت ما در اختیار احزاب شریر قرار می‌گیرد." "اما ادغام مداوم سیستم‌‌هایی که از نظر اجتماعی و اقتصادی از ما حمایت می‌کنند، در نهایت چیز بدی نیست-فقط یک کار بد است" و یکی از مواردی است که به نظر او ما در پیشبرد بهتر خواهیم بود.

لوپز، باز هم، یک عمل گرا است. او می‌گوید: "من بر این نظریه هستم که اگر چیزی را در اینترنت قرار دهم، برای عموم قابل مشاهده است و تا پایان زمان خواهد بود." او طبق این فرض‌ها خود را به صورت آنلاین اداره می‌کند. وی افزود: "من صدبار بیشتر نگران تعریف فیس‌بوک از" استانداردهای جامعه "هستم زیرا چیزی که من گزارش می دهم آن‌ها را نقض نمی‌کند."

 

دیگر چگونه از حریم‌خصوصی خود به صورت آنلاین محافظت می‌کنید؟

داوطلبان ما اساساً موافقند که شما هیچ گونه انتظاری از حریم‌خصوصی آنلاین ندارید، بنابراین باید بر اساس آن بر خود رفتار کنید. استویک گفت: "من متوجه می‌شوم که داده‌های من در آنجا هستند بنابراین سعی می‌کنم نظارت و کاهش میزان قرار گرفتن در معرض نمایش را کاهش دهم. من همچنین از اشتباه گرفتن داده‌هایی که در حال حاضر وجود دارد لذت می برم. به عنوان مثال، هنگامی که مجبورم یک حساب‌کاربری ایجاد کنم که لزوماً نیازی به اطلاعات‌شخصی من ندارد داده اما نیاز است، من انواع داده‌های شخصی شبه را وارد می‌کنم! " او گفت: "من از نصب ویندوز 10 خودداری می‌کنم. سال گذشته، من روی یک لپ‌تاپ Mac سرمایه گذاری کردم. من از زمانی که مایکروسافت تغییرات نظارت بر حساب شخصی خود را در ماه مه اعلام کرد، کاوش در مورد مهاجرت به GSuite یا Zoho One را آغاز کرده‌ام."

 

توصیه‌هایی برای کسانی که به حفظ امنیت و حریم‌خصوصی در اینترنت اهمیت می‌دهند

لوپز توصیه‌های زیر را برای کسانی که می‌خواهند در حفظ امنیت حریم‌خصوصی خود کار آنلاین را بهتر انجام دهند، ارائه می‌دهد:

او می‌گوید: "من درک می‌کنم که این چقدر غیر‌ممکن است اما در واقع شرایط خدمات را می خوانم." "من برنامه‌هایی را که به طور مرتب مجاز کرده‌ام بررسی می‌کنم. مطمئن می‌شوم که سعی می‌کنم بفهمم چه مواردی را مجاز می دانم. و بسیاری از مواقع از استفاده از یک سرویس یا برنامه خوب استفاده نمی‌کنم، زیرا شرایط آن‌ها برای من غیرقابل قبول است. گاهی اوقات با مردم دوست نباشم زیرا می بینم که آن‌ها به طور منظم در حال انجام محاسبات ناایمن هستند. من می‌توانم همراه دوستان واقعی خود باشم، اما نه به صورت آنلاین. "