حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

حمایت مالی از پروژه‌ی حق فراموش شدن رویداد روز آزادی نرم‌افزار

تاریخ: 17 آبان 1400   امیر

خبر خوب برای همراهان و شرکای پروژه حق فراموش شدن! گردهمایی آزاد روز آزادی نرم‌افزار پروژه متن باز حق فراموش شدن را به عنوان یکی از پروژه‌های منتخب مورد حمایت مالی قرار داد. به همین بهانه مشارکت‌کنندگان پروژه متن باز حق فراموش شدن (rtbf ایران) از برگزار کنندگان، حامیان و دنبال کنندگان رویداد آزادی نرم‌افزار در سال 1400 برای حمایت مالی و انتخاب این سرویس به عنوان یکی از پروژه‌های منتخب تشکر و قدردانی می‌کنند. امیدواریم که همه ما با همراهی شما عزیزان و کمک به آگاهی جامعه، تجربه بهتری از حضور در فضای‌مجازی داشته باشیم.

لازم به ذکر است که با توجه به رایگان شدن رویداد روز آزادی نرم‌افزار، برگزار کنندگان تصمیم داشتند تا هزینه بلیت‌های خریداری شده توسط علاقه‌مندان را به آنان بازگردانند و یا این مبلغ را به حمایت مالی از تیم‌ها و پروژه‌های منتخب اختصاص دهند. در نهایت طی ایمیلی مطلع شدیم که سرویس حق فراموش شدن یکی از پروژه‌های انتخاب شده برای حمایت مالی در این رویداد بوده است. این توفیق اجباری سبب شد که به این بهانه تصمیم بگیریم این رویداد را پوشش دهیم و اطلاعاتی از آن در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید!

مبلغ حمایت مالی : 567,000 هزار تومان

این مبلغ در جهت تولید محتوا و آگاهی رسانی حریم‌خصوصی در وبلاگ پروژه‌ی حق فراموش شدن استفاده می‌شود.

 

روز آزادی نرم‌افزار چه روزی است؟

روز آزادی نرم‌افزار (SFD) روزی است که طرفداران نرم‌افزار آزاد، آن را جشن می‌گیرند. این روز بهانه‌ای است برای گرد هم آوردن افراد جامعه نرم‌افزار‌های آزاد و معرفی فلسفه آزادی نرم‌افزار به دیگران. هرچه بیشتر فراگیر شدن استفاده از نرم‌افزار‌های آزاد باعث کاهش وابستگی افراد یک جامه به کمپانی‌های سلطه طلب و در نتیجه قدرت در انتخاب و نهایتاً تسریع روند پیشرفت علم می‌شود.

 

روز آزادی نرم‌افزار در تقویم رسمی

از سال ۲۰۰۶ به‌طور رسمی سومین شنبه ماه سپتامبر به عنوان «روز آزادی نرم‌افزار» تعیین شده‌ است. با این حال، بنا به مقتضیات محلی، گروه‌ها می‌توانند در روزهای دیگری برنامه‌های خود را برگزار کنند.

 

رویداد آزادی نرم‌افزار در ایران

این رویداد چندین سال است که در ایران برگزار می‌شود و طی سال‌های گذشته در تهران، اصفهان، مشهد، کرج، شاهین‌شهر، رشت و ساری برگزار شده‌ است. در طی دنیاگیری کووید-۱۹ در ایران این رویداد به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

برگزار کنندگان رویداد آزادی نرم‌افزار در ایران سال 1400

سه برگزار کننده این رویداد عبارت‌اند از:

  • پنکیک با ارائه سرویس پایگاه‌داده مدیریت شده،‌ به استارتاپ‌ها و شرکت‌های نرم‌افزاری کمک می‌کند تا با برون‌سپاری زیرساخت و مدیریت پایگاه‌داده، تمام وقت و هزینه خود را صرف توسعه محصولات خود کنند.
  • شرکت تحقیقات مهندسی ژرف پویان توس فعالیت خود از سال ۱۳۸۲، با هدف تبدیل شدن به شرکتی پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کمک به صیانت از سرمایه‌های اطلاعاتی کشور آغاز نموده است. مهمترین دستاورد این شرکت در حال حاضر، تولید روترهای بومی و امن شبکه در رده‌های مختلف می‌باشد، که بعنوان اولین روتر بومی امن در زیرساخت شبکه‌های کشور به بهره برداری رسیده است.
  • پی‌پینگ استارتاپی است که سال 94 در شتابدهنده آواتک شکل گرفت تا نیازهای افراد و کسب‌وکارها در حوزه پرداخت آنلاین را بصورت کامل برآورده نماید. این شرکت دانش‌بنیان اکنون به یکی از مجموعه‌های پیشرو در صنعت فین‌تک کشور تبدیل شده و خدمات خود را به بیش از 200 هزار کاربر ارائه می‌کند.

 

حامیان رویداد آزادی نرم‌افزار 1400 ایران
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان
  • انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی
  • لاگ مشهد
  • ایران سرور
  • سایت ساز سی فایو

 

سخنرانان رویداد آزادی نرم‌افزار سال 1400
  • جادی: مهندس نرم‌افزار در اکسیروس - بخشی از جامعه باشید
  • محسن سالک: مدیر ویکی‌پدیا و توسعه دهنده کسب‌و‌کار در ابر آروان - ویکی نویسی
  • فرود غفوری: Software Engineering Manager @ Delivery Hero - مهاجرت وب اپلیکیشن از PHP به Go
  • مهسا طهماسب میرزا: Site Reliability Engineer @ Box - Terraform
  • سمیر رحمانی: Senior Staff Software Engineer @ Udemy - Science and Engineering
  • رامین نجارباشی: مدیر توسعه روتر در ژرف پویان توس - آزادی و نرم‌افزار
  • صادق داوطلب: مهندس دواپس در پن‌کیک - پیاده‌سازی وب سرورهای فوق سریع
  • محمد زبردست: مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات اترک پرداز توس - مروری بر تکامل فایروال لینوکس

 

لینک‌های مربوط به رویداد روز آزادی نرم‌افزار