حق فراموش شدن

دایرکتوری حذف حساب‌های کاربری

rtbf.ir

8 مسئله چالش برانگیز حفظ حریم‌خصوصی داده‌ها

تاریخ: 25 آذر 1400   امیر

حریم‌خصوصی معضل امروز دنیای ماست!

در دنیای امروزی، نادیده گرفتن مسائل مربوط به حریم‌خصوصی داده‌ها مانند این است که یک ملوان چشم خود را بر بالا آمدن دریاها و سقوط فشارسنج می‌بندد. افزایش استفاده (و سوء استفاده) از داده‌های شخصی، حریم‌خصوصی داده‌ها را در راس برنامه مدیریت ریسک کسب‌و‌کار شما قرار می‌دهد. چالشی غیرقابل فرار و نادیده گرفتن آن خطرناک است. نقض GDPR و سایر مقررات، مانند CCPA و HIPAA، با جریمه‌های سنگین همراه است. علاوه بر این، آسیب به شهرت می‌تواند یک تهدید وجودی برای کسب‌وکار شما و لکه‌ای در رزومه یک مدیر فناوری اطلاعات باشد. اما چالش برانگیزترین مسائل مربوط به حریم‌خصوصی داده‌ها دقیقاً چیست و چگونه آن‌ها را حل می‌کنید؟ در اینجا هشت مورد از مهمترین آن‌ها آورده شده است. با ما همراه باشید!

 

8 چالش برانگیزترین مسئله حفظ حریم‌خصوصی داده‌ها
تعبیه حریم‌خصوصی داده‌ها

متأسفانه، بسیاری از کسب‌وکارها فقط حریم‌خصوصی داده‌ها را بر روی امنیت فناوری اطلاعات یا طرح بازیابی فاجعه در نظر گرفته‌اند. اما این به اندازه کافی خوب نیست زیرا حریم‌خصوصی داده‌ها بر بخش‌های زیادی از تجارت شما تأثیر می‌گذارد. شما نمی‌توانید از عهده حفظ حریم‌خصوصی به عنوان یک فکر بعدی برآیید. این باید در قلب استراتژی داده و آموزش کارکنان شما قرار گیرد. این آسان نیست، بنابراین اطمینان حاصل کنید که با همه بخش‌ها همکاری می‌کنید و خرید می‌کنید. مطمئن شوید که ابزارهایی را انتخاب می‌کنید که از خط‌مشی‌های حفظ حریم‌خصوصی فعلی شما پشتیبانی می‌کنند، برای مثال با ساده‌تر کردن ناشناس‌سازی داده‌ها.

 

وسایل تکثیر شونده غیر قابل کنترل!

وقتی مواردی مانند اینترنت اشیا (IOT)، سیاست‌های فناوری اطلاعات دستگاه خود را بیاورید و تبلت‌ها، تلفن‌ها و ساعت‌های متصل به اینترنت را افزایش دهید، کنترل حریم‌خصوصی داده‌ها سخت‌تر می‌شود. وقتی دستگاه‌های بیشتری را وارد محل‌کار می‌کنید، در نهایت داده‌های بیشتری برای مدیریت خواهید داشت. سازمان شما باید بتواند انطباق و حریم‌خصوصی داده‌ها را از هر منبع، سیستم‌عامل‌های مختلف و چندین برنامه مدیریت کند. برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که رویه‌های حاکمیت داده‌های مناسب را در اختیار دارید.

 

افزایش هزینه‌های نگهداری

ایمن نگه داشتن سیستم‌‌های شما و جلوگیری از مسائل مربوط به حریم‌خصوصی داده‌ها در سطح سازمانی می‌تواند گران باشد. اما، هزینه‌های نقض داده‌ها بسیار قابل توجه است، شما باید گلوله را گاز بگیرید و به درستی سرمایه گذاری کنید. به همین دلیل است که خودکارسازی فرآیندها بسیار مهم است. به طرق مختلف کمک می‌کند:

  • کاهش تعداد سیلوهای داده
  • حذف نقاط اصطکاک و پردازش دستی
  • کاهش خطر خطای انسانی
  • فرصت‌های بیشتر برای حذف مجدد
  • بهبود حاکمیت و کنترل
  • هزینه‌های پایین‌تر

 

کنترل دسترسی در بسیاری از صنایع دشوار است

نقض حریم‌خصوصی داده‌ها اغلب به دلیل دسترسی ضعیف مدیریت شده در یک سازمان ایجاد می‌شود. افراد و فرآیندها به اندازه فناوری اهمیت دارند. انسان‌ها ضعیف ترین حلقه در زنجیره حریم خصوصی و امنیت هستند. با این حال، با افزایش کار توزیع شده، مدیریت دسترسی کاربر و ایمن سازی داده‌های حساس شما سخت‌تر می‌شود. برای رفع این مشکل، به یک معماری داده موثر و فرآیندهای حاکمیت داده قوی نیاز دارید.

 

مشاهده همه داده‌های شما

اگر سازمان شما از مکان، ماهیت و حساسیت داده‌های شما آگاه نیست، چگونه می‌توانید اطلاعات مناسب را خصوصی نگه دارید؟ استفاده از ابزارهایی برای کشف و طبقه‌بندی داده‌های شما ضروری است. این تضمین می‌کند که می‌توانید داده‌ها را به‌طور منحصربه‌فرد مدیریت کنید و از داده‌های حساس خود در برابر هرگونه مشکل حریم‌خصوصی محافظت کنید.

 

فرهنگ داده بد

انباشت داده‌های یک خسیس به طور فزاینده‌ای یک خطر است تا یک دارایی. روزهایی که منطقی بود تا حد امکان از نظر فناوری اطلاعات را نگه داریم، به پایان رسیده‌اند. در گذشته، به لطف تبلیغات «داده‌های بزرگ»، بسیاری از سازمان‌ها و رهبران فناوری اطلاعات معتقد بودند که داده‌های بیشتر همیشه بهتر است. این دیگر به طور خودکار درست نیست. امروزه، نگهداری داده‌ها به خاطر خود، سطح حمله برای سرقت داده‌ها را گسترش می‌دهد و خطر نقض بسیاری از قوانین حفظ حریم‌خصوصی داده ها را افزایش می‌دهد. تیم‌های آینده‌نگر فناوری اطلاعات باید ارزش جمع‌آوری، ذخیره و پردازش حجم زیادی از داده‌ها را در مقابل الزامات ضروری برای حفظ حریم‌خصوصی، امنیت و رعایت تعادل ایجاد کنند. در عوض، یک فرهنگ داده عالی بسازید که ارزش داده‌ها و حریم‌خصوصی داده‌ها را درک کند.

 

مقیاس روزافزون داده‌ها

با کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی ابری و محاسبه، کسب‌وکارها اکنون در داده‌ها شنا می‌کنند (یا غرق می‌شوند). در واقع، با افزایش حجم داده‌های جهانی (و اکنون در ده‌ها زتابایت ردیابی می‌شود)، چالش مدیریت این اقیانوس های داده بسیار بزرگ است. با صدها سیستم و میلیون‌ها رکورد داده، به راه حلی نیاز دارید که بتواند مقیاس را مدیریت کند.

 

فهرست طولانی از مقررات و اسنادی که باید دنبال کنید

با قوانین بسیار زیادی که باید دنبال کنید، پیگیری سطح حریم‌خصوصی داده‌ها که باید برای مجموعه داده‌های مختلف خود به دست آورید، می‌تواند دشوار باشد. با ایجاد فرآیندها، مدل‌سازی داده‌ها و خودکارسازی تا حد امکان، می‌توانید مدیریت پیچیدگی مقررات مختلف را آسان‌تر کنید.

 

آیا با حفظ حریم‌خصوصی داده‌ها ریسک می‌کنید؟

از چشم‌انداز فناوری در حال تحول، تا به دست آوردن دید در تمام زیرساخت‌های داده شما، چالش‌های زیادی در حفظ حریم‌خصوصی داده‌ها وجود دارد که کسب‌و‌کار مدرن شما باید با آن‌ها مقابله کند. اما، اگر توصیه‌هایی را که پوشش داده‌ایم دنبال کنید، در موقعیت خوبی برای رسیدگی به مسائل حریم‌خصوصی داده‌های خود خواهید بود. با این حال، از بین بردن تمام خطرات از داده‌های شما یک راه حل سریع نیست. به عنوان مثال، بسیاری از سازمان‌ها داده‌های خود را برای مدت طولانی نگه می دارند. این یک مشکل است زیرا ارزش داده در طول زمان کاهش می یابد، اما هزینه‌ها و خطرات مرتبط با آن کاهش نمی یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می‌توانید داده‌های خود را از خطر انداخته، مسائل مربوط به حریم خصوصی را حذف کنید، و داده‌های خود را به یک دارایی واقعی برای کسب‌و‌کار خود تبدیل کنید، مطالب سایت ما را دنبال کنید!